המועצה > חינוך והסברה > פרויקט צרכנות נבונה בגליל > חדשות
תאריך: 03/03/2013

סיכום פעילות לשנת 2012
בשנת 2012 יצא לדרך המיזם המשותף למועצה הישראלית לצרכנות ולרשות לפיתוח הגליל "צרכנות נבונה בגליל". מטרת הפרויקט היא לקדם ולהעלות את המודעות לזכויות צרכניות, כמו-גם להעצים ולפתח את ההגנות העצמיות של תושבי הגליל בנושאים צרכניים באמצעות סדנאות הסברה חווייתיות בקרב המגזר היהודי והערבי.

בשנת 2012 יצא לדרך המיזם המשותף למועצה הישראלית לצרכנות ולרשות לפיתוח הגליל "צרכנות נבונה בגליל". מטרת הפרויקט היא לקדם ולהעלות את המודעות לזכויות צרכניות, כמו-גם להעצים ולפתח את ההגנות העצמיות של תושבי הגליל בנושאים צרכניים באמצעות סדנאות הסברה חווייתיות בקרב המגזר היהודי והערבי.

במהלך השנה החולפת פעל הפרויקט תוך התמקדות בישובי עמק יזרעאל (עפולה, יקנעם, נצרת עילית ומגדל העמק), בישובי אצבע הגליל (קריית שמונה, חצור הגלילית, צפת וקצרין) ובישובים ערביים (שפרעם, טמרה ומרכז צעירים בית ג'ן). הפרויקט מתקיים בשיתוף עם רשויות מקומיות, מרכזי צעירים, מרכז הון אנושי ועוד.

באוגוסט החלה פעילות השטח המתמקדת בהעברת סדנאות ההסברה לקבוצות שונות בעברית ובערבית (קבוצות העצמה לנשים חד הוריות, קורסי העשרה למציאת תעסוקה, קבוצות מעורבות חברתית, בנות שירות לאומי, סטודנטים, מתנ"סים, הורים צעירים, גמלאים ועוד). הסדנאות הינן חווייתיות ודינאמיות, ונוגעות באספקטים שונים בחיי הצרכנות, התמודדות עם עוולות וכיו"ב. הסדנאות מלוות גם בסרטוני הסברה הומוריסטיים אשר מעלים סוגיות צרכניות למודעות ולדיון בקרב משתתפי הסדנה.

נכון לינואר 2013, לאחר כחמישה חודשי פעילות, התקיימו עשרות סדנאות מול קהלי יעד שונים, עם מאות משתתפים בערים והיישובים השונים. המעקב אחר הפעילות הכולל משובי הערכה מצביע על שביעות רצון כללית מהתכנים, וניכר כי הביקוש לתוכנית הולך וגובר.

בינתיים ברשות לפיתוח הגליל, הוחלט על המשך פעילות הפרויקט בשנת 2013 עם דגש על הרחבת הפעילות ליישובים נוספים בגליל, שיתוף פעולה ליצירת קבוצות מנהיגות למעורבות חברתית בתחום הצרכנות ויצירת פלטפורמות הסברה נוספות, לדוגמת שבוע צרכנות עירוני להעמקת המודעות בקרב תושבי הערים המשתתפות בפרויקט והעברת מסרים צרכניים בדרך אינטרנטית, רשתות חברתיות וכו'.